sterk sociaal ondernemen

De Omslag heeft in 2016 individuele sociale firma’s kunnen helpen bij het versterken van hun bedrijfsvoering en andere zaken zoals marketing, het vinden van personeel, fondsen en kansen voor inkoop. Door de samenwerking met Stichting DOEN is het mogelijk deze firma’s persoonlijk te ondersteunen en direct positieve resultaten te realiseren.

In de praktijk lag het accent op het vinden van ingangen of commerciële kracht. Veelal ging het om het versterken van de commerciële kant van sociale firma’s en zorgprojecten. Aansluitend op de vraag zochten we een passende methode en stimuleerden we het praktisch en zakelijk denken.

geen lippendienst maar praktisch en zakelijk
We hielpen sociale firma’s door het versterken van de ambachten en diensten die ze aanbieden. Zij gaven aan dat ze geen consultant wilden, maar gewoon hulp. De Omslag adviseerde dan ook niet alleen. Het ging om het samen bedenken en ook uitvoeren van ideeën voor opschalen of versterken van de onderneming.

Dat is inmiddels de expertise van De Omslag: ondersteunen door het vooropstellen van de missie van empowerment van mensen, het inzetten van een warm netwerk en door niet bang zijn om de handen uit de mouwen te steken. Kortom, inzet waar ondernemers echt iets aan hebben.